Kretsmestere i Buskerudserien

28/09 - 2023

Det var stor stemning og stormende jubel da TFK Unfied kunne krone en meget god sesong med seier over Amot IL i siste seriekamp på Strandman Arena 27. september.

Det er alltid inspirerende å møte lag fra andre kretser I seriesammenheng. For å unngå å måtte spille to ganger mot det andre Unifiedslaget vårt, søkte klubben om å få innpass i mangfoldligaen i Buskerud. Dette ble tidlig i vinter godkjent både av NFF Vestfold og NFF Buskerud og laget som spilte der, gikk seg så absolutt ikke bort.

Forutsetnginen foran siste hjemmekamp på Stradman var enkel: Dersom de spilte uagvgjort eller vant, ville de bli kretsmestere. Her møtte de det samme laget de slo i finalen i Norway Cup I 2022, nemlig Åmot IL, men vi visste at de var gode. Kampen bølget frem og tilbake og lenge stod det 3-3, men helt i sluttminuttene var det våre gutter som holdt hodet kaldt og puttet på 2 til, dermed stod det 5-3 i protokollen når dommeren blåste av kampen. Selv om dette er gutter og jenter som har vunnet mye, blir de aldri blaserte. Derfor var gleden de utviste etter kampen ikke til å ta feil av og jubelbrølene ville ingen ende ta. Dette var en seier som virkelig smakte av fugl! Det som også er moro i slike kamper, er at når sluttsignalet går, er begge lag like gode venner og stilte velvillig opp til fotografering av en alltid interressert Arild Viksand. TFK tar av seg hatten for innsatsen guttene og jentene har lagt ned i vinter, i vår, i sommer og til slutt, nå i høst og gratulerer med kretsmesterskapet i Buskerudserien. Vel blåst!