Sterk seier for G-16 laget mot Ørn

16/06 - 2022

G16-laget til Tønsberg Fotballklubb har vært inne i en liten bølgedal i det siste, men mot Ørn Horten på TFK Arena sist mandag ble det full poengfangst.

Guttene vartet opp med tendenser til flott samspill og gode kombinasjoner. Flere gode gjennomspill og meget raske angrepsspillere, gjorde at våre gutter gikk av banen med en fullt fortjent 3-1 seier.

Det er helt tydelig at treneren, Simon Licina, har gjort en god jobb med gutta. Han har fremskaffet noen fine spilletyper i laget det kan bli spennende å følge fremover. Normalt ville gutta som får en gjennombruddspasning litt skjevt i banen i denne alderen bli presset utover, men her krysset gutta våre foran forsvarsspilleren og gikk rett på mål. To av målene kom på den måten. Forbilledlig. Her var det spillere som var rapp i bevegelsesmønsteret og oppfattet lagkameratens intensjoner kjapt. Det var også spillere utpå der som tydeligvis allerede besitter god fotballforståelse. Et malurt i begeret ble Aris kneskade, men håper han er snart på banen igjen. Trenerens måte å lede gutta på var meget klar og hans mange positive og dedikerte meldinger ut til spillerne var bra, også i kampens hete.