Lokale helter stakk av med seieren i VM i straffekonk

04/09 - 2022

Lørdag gikk «VM i straffekonk» av stabelen på Gressbanen med over 20 lag påmeldt.

Det hele endte i en spennende finale mellom lagene «Raadebank FC og «The Rod Stricklands».

VINNERE: Stian Nikodemussen (t.v), Fredrik Hauge, Thomas Eftedal, Anders Skarbøvik, Lars Grorud. Kompisgjengen kan glede seg over at de er vinnere av årets VM i Straffekonk. Foto: Jacob Amadeus Tandberg

Der var det «The Rod Stricklands» og kompisgjengen fra Tønsberg som var det beste laget, og det med en keeper i Thomas Eftedal i det umulige hjørnet.

– Jeg studerte motstanderen før finalen og leste tilløpet deres, forteller Eftedal til TB etter seieren.

Finalehelten har aldri stått i mål før, men tok utfordringen på strak arm.

– Jeg ble ringt kvart på ti og spurt om jeg kunne være med på laget, forteller han.

Det var første gang siden 2020 at det tradisjonsrike VM i Straffespark ble arrangert på Gressbanen.