På vikingtokt på østerled

09/09 - 2024

Fredag 6. september satte igjen TFK Unified kursen mot nabolandet i øst på tokt for å ta grovt for seg i Svenske Mesterskap (!) for tilrettelagt fotball i Karlstad.

Hele 25 forventningsfulle spillere tok SM i stedet for Landsturneingen i Bodø, som dessverre var nesten uoppnåelig pga reisekostnadene. Da ble dette løsningen og når våre svenske venner inviterte på cup, så var gjengen ikke tunge å be. Er man på mesterskap, så skal også innkvarteringen være på høyt nivå, og da ble det flotte hytter like før man kjørte inn i Karstad sentrum.

Lørdag morgen startet 1. laget med kamp mot Ferjestad og der ble det tap med knappest mulig margin, 1-0. Også i neste kamp mot Aros ble det et bittert tap, men laget «reiste kjærringa» og vant med solide 3-1 mot Grunden. 2. laget spilte første kampen FBK og også der ble det tap, men tok hevn mot Trollås; 2-0 og siste kampen var mot Unite hvor de vant med 3-2.

Etter at man hadde ristet av seg både tap og tonet ned seirene, bar det bort på hyttene hvor jeg Anita disket opp med hjemmelaget pizza til alle mann.

Søndag 8. startet 1. laget med kamp mot FBK og der ledet FBK 1-0, men i siste sekund utlignet TFK og det var duket for straffekonk. Når TFK har den beste keeperen når det gjelder straffe, ble det seier og laget var klar for nok en finale. Der møtte vi igjen Aros, men der ble det tap 2-0, men nå var det oppstått skader på slitne spillere, så alt i alt; Meget godkjent med 2. plass i selveste Svensk Mesterskap.

2. laget møtte våre gode venner som spiller på Oddevold. TFK tapte dessverre den kampen med 2-1, men også her ble det finalespill, men som også endte med tap.

Trenere, lagledere og ikke minst spillere fikk ikke innleid fly til verken reise til eller fra, som sine mer kjente fotballidoler, men gode biler og gode supportere sørget for at lagene vendte trygt hjem og må si seg storfornøyd med to 2. plasser i Sveriges største turnering.