Oddebollen Cup - Moro I Nabolandet

03/08 - 2024

6 lag fra TFK har tatt turen til Uddevalla og Oddebollen cup. God stemning og god fotball.

G13

TFK-laget lekte seg gjennom gruppespillet med overbevisende seire i varmt sommervær. I åttendelsfinalen møtte TFK-gutta IK Oddevold 2, som ble slått 3-0. Deretter var det Laxå IF som var motstandere i kvartfinalen. I øs pøs regnvær gikk Tønsbergutta seirende ut av kvartfinalen 3-0. I semifinalen var det Kortedala IK som kom til kort, og TFK vant kampen 4-0. I selve finalen overbeviste gutta med 7-1 seier mot Stångebro United.

Statistikken viser at TFK-laget scoret flest mål per kamp og scoret flest mål totalt. De scoret 50 mål, og slapp kun inn 2 gjennom hele turneringen.

I tillegg til en flott pokal ble det utdelt medaljer og en egen t-skjorte som bekrefter at laget er mästare!

G14

G14-laget spilte mange jevne, men tøffe kamper mot meget gode motstandere og gutta fikk god oppbacking av de andre TFK-lagene som hadde pause i sine kamper. Stor stemning og sosialt meget bra opplegg – terningkast 6.

Både spillere, trenere og lagledere uttrykte stor tilfredshet med å komme hjem og sove godt i egen seng.

G16

G-16-laget innledet cupen med en flott uavgjort mot SK Iron, og kun marginene var imot for to uavgjorte/seirende kamper i de de to neste kampene. Ut mot slutten av grunnspillet ble gutta dyktige slitne og tapte, men som enhver toppidrettsutøver ville ha sagt: Dette var en realitetssjekk – nå må vi bare hjem og trene mer og bli ennå bedre! Potensiale for utvikling ligger utenpå gutta på dette laget.

G2012

Med over 15 nye spillere i løpet av året var Oddebollen en veldig fin arena for å skape lagånd og samhold. G2012 stilte med to jevne 7-er lag og spilte til sammen 10 kamper. Rask vareopptelling gir omtrent like mange seire som tap, i tillegg til et par uavgjortkamper. De hardeste motstanderne var Uddevalla og arrangørlaget Oddebollen. kort oppsummert var det mange høydepunkter laget sitter igjen med som når det er uavgjort og dommeren sier da vi skal ta frispark at "dette er det siste som skjer". Gutta limer ballen i nettveggen til motstanderen! Vill jubel! Laget feiret alltid med Soundboks og dans etter hver seier og satt stor pris på stemning for andre TFK-lag på sidelinja og Ikke minst bli dømt av Oddebollens mest legendariske dommer.

J2012

J2012 var nok det laget som utmerket seg aller best med godt humør og gode sanger. 17 TFK-jenter på tur bød på to flotte seire, en uavgjort og et par meget knepne tap, og var nok det laget som var de mest høylytte når G2012, G14 og G16 spilte sine kamper, men fikk også mye støtte fra linjen, men mest av G2012. Ligger det noe i lufta her? 17 oppspilte jenter og 4 slitne trenere og ledere vendte hjem, meget godt fornøyde og er klar for mer cupeventyr.

G13 løfter pokalen for første gang.

G13 Kampen blåses av og gullet er vårt!

G2012

Vi kommer tilbake med flere resultater, bilder og videoer.
G-13 - Gruppebilde med pokal
G13 - Trenerteamet med pokal