Nye sportslige ledere for yngres er på plass

02/02 - 2024

Tønsberg Fotballklubb har nå hele 13 lag i aldersgruppen 5-12 år som skal spille i seriesystemet i NFF Vestfold kommende sesong. Rundt lagene er det mange dyktige og meget engasjerte trenere og lagledere. For at rammene rundt disse lagene skal bli optimale, har TFK nå engasjert to meget kloke og ikke minst meget engasjerte fotballhoder til å dra lasset sammen.

Tønsberg Fotballklubb er meget godt fornøyde med at vi har fått en meget spennende konstellasjon som deler på rollen som Sportslige ledere yngres, nemlig ekteparet Ina og Kay Kittelsen-Wang. Begge har en rolle allerede i TFK, da på trenersiden. Rollen som Sportslig leder yngres vil de dele på, da Ina vil ta for seg rollen med ansvar for rekruttering og rammeverket rundt aldersgruppen, mens Kay vil ta del mer i rollen knyttet mot trenerne.

Begge skal være et godt bindeledd mellom den aktive delen av klubben i alderen 5-12 år og vil være pådrivere for at både trenere og lagledere skal få god anledning til å utvikle sin kompetanse enten som trener eller lagleder. Begge jobber til daglig innenfor helsevesenet med primærområde ungdom, noe de helt sikkert også vil dra nytte av det i denne rollen. De skal selvfølgelig også jobbe tett og godt sammen med spillerutvikler og leder for TønsbergAkademiet, Tom Nelvik og Sportslig leder ungdom, Fredrik Rawicki. Ina og Kay ser fram til å bli enda bedre kjent med alle i klubben som er bitt av fotballbasillen og vil om ikke lang tid kalle inn til trener og lagledermøte.