En fotballbombe er detonert!

21/12 - 2023

NY A-LAGSTRENER I TØNSBERG FOTBALLKLUBB PÉTER WIIK-KOVÁCS PÅ PLASS

Alle fotballklubber består av mange lag og forventningsfulle spillere. Alle vil bli en Haaland eller Hegerberg. Det samme er tilfelle for gutter og jenter i TFK.

Alle fotballklubber skal også ha sin “spydspiss”, nemlig A-laget. Dersom det skal bli det, så må man handle deretter. Derfor har klubben lett på øverste hylle hva gjelder trenerkompetanse og dermed signert selveste Péter Wiik-Kovács. Péter kom til Norge og begynte sin norske karriere i Tromsø og har vært innom Viking, Strømsgodset, Odd, en liten tur innom Lierse for så å vende tilbake til Norge og Sarpsborg 08 og til slutt i Sandefjord. Han har også vært toppscorer.

Han er utdannet UEFA-A-trener og regionalt mest kjent for sin rolle, sammen med kona, Melissa Wiik-Kovács, som trener for Sandefjords damelag. I tillegg har han hatt rollen som spillerutvikler i Strømsgodset og som kjent i lokalmedia, har de nå slått seg ned i Tønsberg. TFK og A-lagsspillerne ser fram til et godt og spennende sportslig år. Hold fast - dette blir spennende!