Bendu klar for Tønsberg Fotballklubb

13/09 - 2022

Benjamin Abrahamsen Bendu (29) er igjen klar for å ikle seg fotballsko og matchdrakt. Like før overgangsvinduet stengte mandag kveld, signerte Benjamin for TFK, bokstavelig talt i 12. time.

Benjamin ble tidlig kjent som en notorisk målscorer og i løpet av sine 50 kamper for FK Tønsberg, kvitterte han ut 18 scoringer. I 2019 tok han en pause fra fotballen for å ta politiskolen og etablerte senere sitt eget firma, Krispy. Som medlem av brødredueon Urban Circus, tok han og hans bror Mathias, hobbyen videre til scenen for å opptre med sine magiske kunster.

Med samboer og nylig kjøpt leilighet i Tønsberg, er Benjamin klar til å ta steget tilbake til fotballbanen og TFK håper at han også kan trylle litt foran motstandernes mål og samtidig ta opp igjen sine scoringsferdigheter han var kjent for.